In 2001 werd Don Washkewicz, nadat hij daarvoor al 28 jaar bij Parker had gewerkt, aangesteld als directeur. Ondanks dat Parker nog steeds groeide had Washkewicz het idee dat niet alles uit Parker werd gehaald wat erin zat en begon hij aan een flitstour aan de meer dan 200 Parker vestigingen om uit te zoeken wat er speelde en wat er verbeterd kon worden. Dit onderzoek, wat een jaar heeft geduurd, resulteerde in wat nu de “win strategie” heet. Een model wat op drie pijlers staat namelijk: “excellente klantenservice verlenen”, “de financiële prestaties verbeteren” en “de winstgevende groei vasthouden”. Dit nieuwe model zorgde voor een omzetgroei van 8.2 miljard en een verbetering van 17% op het daarvoor fiscale jaar.
In 2015 is er een nieuwe winstrategie geïntroduceerd. In deze strategie wil Parker het niveau van klantenservice verhogen van service, naar experience. Zij willen zich ervan verzekeren dat er te allen tijde wordt voldaan aan de verwachtingen van de klant zodat er een positieve indruk wordt achtergelaten en de klant nog eens of nog meer zaken wilt doen met Parker.
De manier waarop Parker dit voor elkaar wil krijgen is via zijn eigen medewerkers aangezien zij, volgens Parker, het beste weten wat nodig is om de prestaties te vergroten. Parker ziet een verband tussen betrokkenheid en uitzonderlijk prestaties. Parker wil daarom de betrokkenheid stimuleren door een ecologische, gezonde en veilige bedrijfscultuur te creëren welke is gericht op ondernemerschap en een prestatiegerichte structuur.