Op dezelfde dag dat ik bij Parker Hannifin solliciteerde had ik ook nog een andere sollicitatie bij een ander bedrijf en werd ik ook bij beide bedrijven op dezelfde dag aangenomen, ik had dus keus. Omdat ik toentertijd ook nog een HBO opleiding Communicatie volgde in de avonduren heb ik gekozen om bij Parker te gaan werken omdat ik daar meer doorgroeimogelijkheden zag.
Als customer service medewerker ben ik vervolgens in 2014 begonnen bij Parker en al snel leerde ik het bedrijf, de klanten en de werkwijze van Parker kennen. Ik heb er in die tijd nooit een geheim van gemaakt graag de marketing kant op te willen. Maar ik was nog aan het studeren en op de marketingafdeling was op dat moment geen plaats. Mijn toenmalige leidinggevende zorgde er in die tijd wel voor dat ik alle voorkomende marketingtaakjes kreeg.
Uiteindelijk ben ik in oktober 2016 afgestudeerd en werd ik in december dat jaar, midden in mijn zwangerschapsverlof, gebeld door HR dat de positie van marketing assistente openkwam en of ik geïnteresseerd was deze te gaan vervullen na mijn verlof. Uiteraard was het antwoord hierop ja!
Hetty Vosse
Mijn Parker succes story begon in juni 2017, toen ik via een detacheerder aangenomen werd. Omdat ik mijn huidige werk nog opzeggen moest, kon ik pas begin oktober aan de slag. Ik was werkzaam als natuurkundeleraar met een werktuigbouwkunde achtergrond. Zonder relevante werkervaring, maar gemotiveerd om een stap naar het bedrijfsleven te maken, veel te leren en uiteindelijk daar door te groeien.
Parker sprak veel vertrouwen uit, door me aan te nemen in deze functie terwijl ik weinig werkervaring had. Al voordat ik daadwerkelijk begonnen was starte mijn eerste opleiding, hydraulische systeemtechniek, bekostigd door Parker. Zo starte ik als technisch adviseur voor hydrauliek.
Er kwam veel op me af. Nieuwe systemen, nieuwe producten en diensten, maar natuurlijk ook een andere bedrijfscultuur, collega’s en verantwoordelijkheden. Wat me in het bijzonder opviel is het geduld waarmee collega’s me bleven en blijven helpen. In rustig tempo kon ik aan de werkzaamheden wennen. Tal van keren werd uitgesproken dat komen werken bij Parker tijd kost. Het is een groot, complex bedrijf wat continu in ontwikkeling is.
Met tienduizenden werknemers wereldwijd, in tientallen markten actief. Maar Parker is niet te groot om als individu een verschil te kunnen maken, ook niet als nieuwe medewerker. Inmiddels wordt met feedback van de nieuwe medewerkers het inwerktraject verbeterd. Daarnaast heeft iedereen de mogelijkheid om onderdeel te zijn van diverse teams om Parker in- en extern verder te verbeteren.
Achterover leunen is er niet bij. Je moet vooruit willen. Want je kunt zowel groeien als individu als ook met het bedrijf. Werken bij Parker is werken voor de marktleider in Nederland. Een bedrijf met nationale en internationale doorgroeimogelijkheden. Maar wat voor mij het belangrijkste is: Werken bij Parker is werken met vertrouwen. Want dat verdien je meer.
Anne van der Beek
In 2015 ben ik begonnen op de binnendienst als Customer Service employee. Voordat ik bij Parker ging werken heb ik ook op de binnendienst gewerkt bij een andere werkgever en deze ervaring heeft mij enorm geholpen tijdens mijn beginperiode bij Parker. Er komt veel op je af in de eerste weken maar dat maakt het des te uitdagender!
Parker is een multinational met vele divisies en dus heb je veel collega’s. Het is zaak om binnen de organisatie snel je weg te weten. Klanten vragen je soms het hemd van het lijf en dat meerdere malen per dag. De uitdaging zit hem dan in het correct formuleren van de vraagstelling van de klant en daarbij het uitzetten van de juiste actie. Dit vraagt om efficiënt werken en je moet altijd de afspraken met de klant nakomen.
In het begin hield ik me vooral bezig met simpele vragen en uiteindelijk resulteert dit later in het behartigen van diverse key-accounts. Een aantal grote key-accounts binnen de Motion Systems groep vallen onder mijn beheer en ik hou me bezig met bijna alle binnendienst activiteiten. Een hele uitdaging! Ik kan wel zeggen dat geen één dag hetzelfde verloopt dus je moet ook een beetje van verassingen houden.
Kortom, hou je van bikkelen en uitdagingen, kom dan werken bij Parker want je verdient meer!
Stefan de Boer